Wiebelen en friemelen in de klas –

Over de invloed van zintuiglijke prikkelverwerking op leren

door Carmen Lamp en Monique Thoonsen

 

Zijn wiebelen en friemelen in de klas wel zo erg? Het ligt eraan door welke bril je het bekijkt. Ben je positief ingesteld? Dan zie je het niet als lastig gedrag, maar juist als een truc om wel bij de les te kunnen blijven. In het boek wordt al snel duidelijk dat kinderen die zintuiglijk onder- of juist overprikkeld zijn, zo de balans proberen te herstellen.

 

Maar wanneer is er nou sprake van onderprikkeling of overprikkeling? 

En wat is het precies? En hoe kun je daar als leraar snel eenvoudig en met meer begrip op reageren? Dit praktische boek legt alles helder uit. De schrijvers hebben ruime ervaring in hun vakgebied en het talent om zaken aantrekkelijk te presenteren. De zelftesten zijn erg leuk. Ontdek welk type jij bent! En opeens snap je waarom jij altijd zat te wiebelen op je stoel of poppetjes zat te tekenen. Terwijl je wél goed bij de les bleef. 

 

Wie moet dit boek lezen?

Iedere leek en leerkracht die graag meer wil weten over wiebelen en friemelen in de klas. En daar op een positieve manier mee wil omgaan. Het mooie is dat het boek vol staat met praktische tips. Een echte aanrader.

Bestel het hier.

 Tekst: Alice ten Napel voor MoederBrein.

 Boeken algemeen